19 Mart 2014 Çarşamba

AYVALIK

Bozcaada'da kaldığımız pansiyonun bahçesinde güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra 10:00'da GEYİKLİ'ye giden vapura bindik. Vapurda alman olduklarını öğrendiğim 2 turist ile sohbete başladık. Türkiye'yi çok sevmişler bir süre sonra GEYİKLİ'ye tekrardan ayak bastık. Yaklaşık 2.5 saat kadar BALIKESİR AYVALIK yolu üzerinden AYVALIK'a ulaştık. Alibey Adası olarakta bilinen CUNDA Adasına geçerken belkide hiç birimizin bilmediği bir köprüye dikkat çekmek istiyorum. Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü olarak kayıtlara geçen bu köprü ilk milli köprü olma ünvanınında sahibi...

Buraya ayak basar basmaz meşhur CUNDA ADASI'na geçip tarihi sokaklarında yürüdük.

Ve tabiki sahilinde...

Sonra AYVALIK ile özdeşleşmiş olan ŞEYTAN SOFRASI denen bütün Ayvalık'ı yukarıdan gören muhteşem manzaralı kafesine gittik.

Bir önceki senede buraya gelip manzarasından büyülenmiştim. Bu yüzden 2.defa ziyaret etmeden geçemedim.

Bu manzara varken ve hali hazırda Ayvalık'tayken ne yenilmeden dönülmez? Tabi ki Ayvalık tostu. Normalde dışarıya göre fiyatları 2 katı olsa da bu manzaraya karşı bir şeyler yiyip çayını yudumlamak için değer.

Hazır elimde o mükemmel manzaranın videosu varken paylaşmak istiyorum.

Peki buraya neden ŞEYTAN SOFRASI deniliyor? İşte buranın rivayeti...

Yolu düşen-düşmeyen herkesin 'ölmeden önce görülmesi gereken yerler' listesine eklemesi gereken bir yer olduğunu düşünüyorum.Rivayete göre adı geçen şeytanın ayak izinin bulunduğu yere para atan ve bez parçaları bağlayıp dilek dileyenleri gördüm.Benim bildiğim şeytandan dilek dilenmez ya neyse :) ...

Manzara güzel olunca fiyatlarda güzel oluyor.Burada ki gezimizi bitirdikten sonra SARIMSAKLI PLAJına geldik.Çok kısa sürede çok güzel bir otel bulduk. Denize çok yakın olması ve en üstten bütün plajı gören manzarası bizi cezbetti.2 kişi açık büfe sabah kahvaltısı ve yine açık büfe akşam yemeği dahil 120 TL'ye anlaştık.Odamıza yerleşip balkonundan bir resim çektim.

Yerleşme faslını geçtikten sonra meşhurrrr SARIMSAKLI PLAJına gidip otelin bize vermiş olduğu şezlong kartını görevliye verip yerleştik. Bir süre denizde yüzdükten sonra üzerimize çöken yorgunlukla şezlonga uzandık.

Bir süre sonra otelimizde akşam yemeği yiyip yatacaktım ki sebepsiz bir şekilde bilgisayarım çöktü. Resepsiyonda otururken otel görevlisi halimi görmüş olacak ki hayırdır diyince derdimi anlattım. Otelin bilgisayarcısı varmış yardım etmesi için onu aradılar kendimde bilgisayarcı olduğumdan format CDsi işimi çözer dedim. Bu sırada otelin arka sokağındaki bilgisayarcıya gidip kendi işimi kendim çözmek istedim.Meslektaşız dememe rağmen maalesef format CDsini veremeyeceğini kendisinin 30 TL karşılığında format atacağını söyledi.Otele dönerek gelecek olan görevli arkadaşı bekledim ve işimi hallettim. 140 TL'den 120 TL'ye indirim yapan, bilgisayarım için seferber olan, plajda ki şezlonglar için kart veren, çok leziz ve bol seçenekli sabah kahvaltısı ve akşam yemeği sunan SEZER OTEL büyük bir alkışı haketti.